2014. január 5., vasárnap

Pacalpörkölt



Életem első pacapörköltje...
Na ez az az étel, amit lehet nagyon szeretni, vagy nagyon utálni. Én az utóbbi kategóriába tartozom, soha nem ettem meg, és szerintem nem is fogom. 
Hónapokig tartó könyörgések árán vettem rá magam, hogy elkészítsem, mert még a szagát sem bírom, nem tehetek róla. Most viszont beadtam a derekam, aminek a család pacalszerető része nagyon örült, mert már kóstolgatás közben is csak hallgattam a hümmögést, hát még mikor nekiültek falatozni... :)


Hozzávalók:

-       2 kg előfőzött pacal
-       3 nagy vöröshagyma
-       4 gerezd fokhagyma
-       1 paprika
-       1 paradicsom
-       2 kis doboz (70 g- os) sűrített paradicsom
-       pirospaprika
-      
-       fekete bors
-       pici őrölt babérlevél
-       őrölt kömény


Elkészítés:
A pacalt, ami nálam most fagyasztott volt, kiolvasztottam. 
A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát szintén, majd a paprikát és a paradicsomot is feldaraboltam. 
 Kis olajon elkezdtem pirítani a hagymát, félrehúztam, szórtam rá pirospaprikát, majd ment vissza a tűzre és adtam hozzá a felcsíkozott pacalt, a paprikát és a paradicsomot, fokhagymát is. 
Jó átkevertem, megvártam, míg levet ereszt a paradicsom, majd tettem rá a sűrített paradicsomot is. 
Sóztam, fűszereztem, jól elkevertem és kis vizet öntöttem rá, majd hagytam puhulni. 
Kb. 1 óra alatt el is készült.


3 megjegyzés:

  1. Ez az étel a családunkat is megosztja, én nem szeretem de férjuram szeretné:-) Nagyon önfeláldozó vagy mert én a 42 év alatt mióta asszony vagyok nem főztem meg. Volt mikor vettem konzervet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég nagy áldozat volt, az biztos, mert tényleg nem szeretem, sőőőt...
      De úgy vagyok vele, hogy bármit megcsinálok, mert imádok főzni, csak a kóstolgatást mindig másra bízom :)

      Törlés
  2. Pörköltet még nem ettem belőle, csak pacallevest, de a leves is olyan, hogy vagy nagyon finom, vagy nem jó. A pacal már csak ilyen. Megkóstolnám a pörköltet is, de én tuti nem fogok neki, és az éttermekben csak leves van. Na majd egyszer :)

    VálaszTörlés