2013. október 7., hétfő

Pácolt sült csülök vele sült burgonyával

A ház urának a sült hús a mindene, és mivel imádja a csülköt, a kedvéért készítettem neki :) Én nem rajongok érte, viszont ezzel a fűszerezéssel még nekem is ízlett, magam is meglepődtem rajta! :)


Hozzávalók:

-       1 bőrös sertés csülök
-       5 közepes burgonya
-      
-       fekete bors
-       3 tk. mustár
-       6-7 tk. sűrített paradicsom
-       pici curry
-       pici bazsalikom és oregano

Elkészítés:
A csülök bőrös felét bevagdossuk, majd mindkét oldalát besózzuk. 

Elkészítjük a pácot hozzá, amihez összekeverjük a mustárt a sűrített paradicsommal, borsozzuk és a többi fűszert is hozzátesszük. 

A páccal alaposan bekenjük a hús mindkét oldalát, majd egy éjszakára betesszük a hűtőbe. Másnap egy olajozott tepsibe tesszük a pácolt csülköt (bőrös oldala legyen alul), de ha valaki zsírral jobban szereti, tegyen mellé zsírt az olaj helyett. 

Alufóliával lefedjük, majd betesszük a sütőbe. 

Legalább 3 óra kellett neki, míg megsült, de persze ez a csülök méretétől is függ. 

Közben többször ránézünk és meglocsolgatjuk. Én kb 2 óra sülés után mellédobáltam a felszeletelt burgonyát, és ismét letakartam alufóliával, hogy a burgonya is megpuhuljon. 

Amikor már puha, és a hús is megpuhult, vegyük le róla a fóliát és süssük így tovább, hogy szépen megpiruljon a csülök (a bőrös fele is) és a burgonya is. 

Én tejfölös uborkasalátát csináltam hozzá, de dinsztelt káposztával is nagyon finom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése