2013. október 13., vasárnap

Káposztával töltött almapaprika



Mostanában sokféle savanyúságot készítettem, ez az egyik, amit nagyon szeretünk! :) Kaptam egy tippet az egyik szomszéd nénitől, aki azt mondta, hogy tegyek a fűszerek közé pár szem szegfűszeget, így most az is van benne a szokásos fűszereken kívül. Nagyon jó illata volt a felöntőlének, de a kóstolásig még várni kell pár hetet, és akkor véleményezni is tudom, milyen lett így :)


Hozzávalók: 

-       almapaprika
-       káposzta (az a lényeg, hogy kb ugyanannyi kiló legyen a káposzta, mint a paprika)
-      
-       köménymag
-       mustármag
-       babérlevél
-       kapor
-       ecet
-       ízlés szerint édesítő
-       egész bors

Elkészítés:
1 db 5 literes üvegbe nekem most 1.5 kg paprika és ugyanannyi káposzta kellett.

A káposztát legyaluljuk, majd lesózzuk és állni hagyjuk 2-3 órát. 
Az almapaprikákat előkészítjük közben, megmossuk, kivágjuk a csumáját és eltávolítjuk a magokat is. 

A felöntőlevet is elkészítjük amíg a káposzta áll, mert annak ki kell hűlnie. Hűlés után megy bele a só, az ecet és az édesítő is.
A 2-3 óra leteltével a káposztát (jól kinyomkodva belőle a sós levet) szorosan beletömködjük a paprikákba. 

A felöntőlé elkészítéséhez Mézes élet blogján olvastam egy hasznos tippet, hogy hogyan készítsünk annyi felöntő levet, ami épp elég az üvegekbe, így most kipróbáltam: Belepakoltam a még egészben lévő paprikákat az üvegbe, felöntöttem vízzel és így le tudtam mérni, mennyi lére lesz szükségem. 

A fűszerekhez nem tudok mennyiségeket írni, mert csak szemre dobáltam bele a fűszereket a forrásban lévő vízbe. 
Használhatunk egyébként savanyúság tartósító fűszerkeveréket is, én azzal is szoktam eltenni, de most nem volt itthon. 

Pár percig forraltam a vizet a fűszerekkel, majd félretettem kihűlni. 
Miután kihűlt, öntünk hozzá ízlés szerint ecetet, sót és édesítőt, majd az üvegekbe szorosan belepakolt töltött paprikákra öntjük és mehet is a kamrapolcra pár hétre.



2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ott van minden a receptben. Egy 5 literes üveghez kellett nekem 1.5- 1.5 kg a káposztából és a paprikából is.
      A felöntő léhez nem írtam pontosat, mert azt mindig kóstolgatni kell, csak szemre szoktam beledobálni mindent. De lehet kapni savanyúság tartósító fűszerkeveréket is, ha valaki nem akar ezzel maga foglalkozni.

      Törlés