2013. október 14., hétfő

Csalamádé



Ez az a tipikus savanyúság, amiből soha nem lehet eleget készíteni, mert olyan hamar elfogy! :) Egyfolytában rájárunk....Ráadásul már akár pár róra múlva is lehet enni, de azért jobb, ha megvárjuk azt az 1 napot, míg kellőképpen összeérnek az ízek, úgy még finomabb!
Aki ezt elkészíti, nem fogja megbánni, azt garantálhatom! :)

Hozzávalók:

-       5 kg bármilyen zöldség (nálam most káposzta, répa, uborka, hagyma és paprika)
-       2.5-3 dl 10%- os ecet ízlés szerint
-       6 ek só (kb 10 dkg)
-       1 kk. borkén
-       kb 30 dkg xilit vagy ennek megfelelő mennyiségű folyékony édesítő
-       2 tk. egész fekete bors
-       2 tk. köménymag



Elkészítés:
A zöldségeket megtisztítjuk, majd legyaluljuk az összeset. Nálam az 5 kiló úgy oszlott most el, hogy 2 kg káposzta, és a többi zöldségből 1-1 kg.
Én egyedül a hagymát nem gyalultam, hanem félkarikákra vágtam, nekem így gyorsabb volt.  

Gyalulás után beletesszük a zöldségeket egy nagy műanyag vödörbe vagy amiben kényelmesen össze tudjuk keverni. Kézzel jó alaposan összekeverjük. 

A sóban elkeverjük a borként, hozzáadjuk a zöldségekhez, majd a többi fűszert és ecetet is hozzákeverjük. 

Kóstolgassuk közben, hátha valakinek nem elég sós vagy ecetes, nekünk ez így tökéletes volt. 

Hűvös helyen hagyjuk összeérni 1 napot, de többször keverjük át a nap folyamán. 
Másnap üvegekbe töltjük, a levet elosztjuk, hogy mindegyik üvegbe kerüljön, teszünk celofánt az üvegre, majd rá a tető, és mehetnek is a kamrapolcra. 

Egyébként már pár óra múlva is fogyasztható ez a csalamádé. 
Eszméletlenül finom, ezt garantálhatom!!

Ebből a mennyiségből nekem 8 befőttes üveg csalamádé lett, és még maradt egy kicsi, amit a hűtőbe tettem "nasinak" :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése