2013. szeptember 4., szerda

Almás körtelekvár


Körülbelül egy héttel ezelőtt találkoztam Ágnes körtelekvár receptjével, aki a Muskátli Büfé blogot vezeti. Azonnal megtetszett és mivel még soha nem ettem és nem is készítettem körtelekvárt, nem volt kérdés, hogy elkészítem. A hétvégén kaptam egy kisebb adag körtét, valamint almát, így rögtön tudtam, hogy mit fogok vele kezdeni. Annyit változtattam csak, hogy alma is került a körte mellé. 
Isteni finom lett, csak ajánlani tudom! :)




Hozzávalók:

-       körte
-       feleannyi alma
-       1 citrom
-       ízlés szerint xilit
-       befőttes üveg

Elkészítés:
A körtéket és az almákat meghámozzuk, a magházukat kivágjuk és nagyobb darabokra vágva citromos vízbe tesszük őket, hogy ne barnuljanak meg. 
Egy nagy lábasba tesszük a körte és alma darabokat, majd addig pároljuk őket, amíg meg nem puhulnak. 
Többször kevergessük át, nehogy leégjen. 
Ízlés szerint édesítjük és botmixerrel pürésítjük. 
Mixelés után tegyük vissza a tűzre, forraljuk még pár percet és készen is van. 
Még forrón töltsük alaposan elmosott üvegekbe, rátesszük a kupakot és 15 percre fejre állítjuk, majd mehetnek a dunsztba, amíg kihűlnek.


1 megjegyzés: