2013. augusztus 16., péntek

Töltött paprika



Egy igazi klasszikust hoztam ma, nem is nagyon ismerek olyan embert, aki ezt ne szeretné. Én sokáig nem voltam oda érte, sokszor kóstoltam sokfélét, de valahogy egyik sem volt az én ízlésem, vagy túl édes volt, vagy a gombóc volt íztelen...Így kénytelen voltam elkészíteni saját magam, hogy rájöjjek, szeretem-e :) És igen, megszerettem :) Azóta is gyakran készítem, mert imádjuk! 




Hozzávalók:
-          1 kg darált hús
-          2 l paradicsomlé (cukormentes)
-          víz
-          3 gerezd fokhagyma
-          2 fej vöröshagyma
-          1 tojás
-          7 db paprika
-          rizs
-         
-          fekete bors
-          őrölt kömény
-          pici majoránna
-          pirospaprika
-          olaj
-          2 ek. liszt (nálam ch csökk)
-          ízlés szerint xilit vagy folyékony édesítő (én most folyékonyat használtam)

Elkészítés:
Első körben elkészítjük a tölteléket:
A két fej vöröshagymát apróra vágjuk, majd pici olajon sóval üvegesre pirítjuk. 
A darált húst összekeverjük a tojással, pici pirospaprikával, az apróra vágott (vagy reszelt) fokhagymával, sóval, borssal, őrölt köménnyel, majoránnával és a lepirított hagymával, végül keverünk bele rizst. 
A paprikákat megmossuk, kicsumázzuk, majd lazán beletömködjük a tölteléket. Ne legyen nagyon megtömve, mert a rizsnek kell majd hely, ahogy puhul. A maradék töltelékből pedig gombócokat formázunk. 
Egy nagy lábasban melegítünk olajat, és teszünk bele 2 ek. lisztet. A rántást ne hagyjuk nagyon megbarnulni, mert leég. Amikor zsemleszínű a rántásunk, ráöntjük a 2 liter paradicsomlevet és jó alaposan elkeverjük. Rögtön el is kezd sűrűsödni, ilyenkor tegyünk bele annyi vizet, amilyen hígra szeretnénk majd a paradicsommártást. 
Én ilyenkor szoktam sózni és beletenni az édesítőt. 
Folyamatos kevergetés mellett felforraljuk a mártást, majd beletesszük a töltött paprikákat és a gombócokat és alacsonyra vesszük alatta a lángot.
Mivel nem nagyon lehet kevergetni, amikor már benne vannak a gombócok, időnként rázogassuk meg a lábast, nehogy leragadjon. 
Alacsony lángon főzzük tovább, amíg a gombócok és a paprikák megpuhulnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése