2013. augusztus 30., péntek

Hideg gyümölcsleves


Egy igazán gyors, egyszerű de nagyszerű gyümölcslevest hoztam ma.
Idén először ültettünk a kis kertünkbe sárgadinnyét, lesz ami lesz alapon, mert mindenki azt mondta, hogy ne is próbálkozzunk, mert nem fog beérni. Hát erre most rácáfoltunk, mert 2 db szép érett sárgadinnyét szedtünk le róla. :) Nem tartozik a kedvenc gyümölcseim közé, sőőőt, kifejezetten nem szeretem (csak az illatát, de azt nagyon), de úgy megörültem, mikor először megláttuk rajta a pici dinnyéket, hogy akkor azt mondtam, mindenképpen felhasználom, ha beérik, elvégre ezért "nevelgettük" :) Így belekerült ebbe a fincsi kis hideg gyümölcslevesbe.
A leves ronda színe ne tántorítson el senkit a kipróbálásától, mert az íze az nagyon jó :)
A sűrűségén is lehet "állítani", én sűrűn szeretem, mint ahogy a képen is látható :) És persze bármilyen gyümölccsel el tudjuk készíteni, ki milyen gyümölcsöt szeret. Pár perc alatt készen van, csak a hűtés miatt kell várni vele, de persze ez sem kötelező. :)




Hozzávalók:
-          1 kisebb sárgadinnye
-          3-4 db nektarin
-          1 banán
-          1 citrom leve
-          2-3 ek. méz (nálam narancsos akácméz)
-          őrölt fahéj
-          pici gyömbér (lehet friss vagy akár őrölt)
-          2 dl tejszín
-          tej (higításhoz)

Elkészítés:
Elővesszük a turmixgépet. Ha nincs, akkor egy nagy tálba tegyük a gyümölcsöket és botmixerrel pürésítsük. 
A sárgadinnyét félbe vágjuk, majd kanállal kiszedjük a magjait és kikanalazzuk a belsejét. 
A nektarint én csak elfeleztem, nem hámoztam meg, majd kiszedtem a magját és feldaraboltam. 
A banánt csak meghámozzuk és feldaraboljuk. 
Minden gyümölcsöt dobjunk a turmixgépbe, a citromot vágjuk félbe és facsarjuk ki a levét, öntsük hozzá, majd tegyük bele a mézet, a fahéjat és tegyük bele a gyömbért is. 
Indítsuk el a gépet, majd adjuk hozzá a tejszínt is. 
Én csak pici tejet tettem hozzá pluszban, mert sűrűn szeretem az ilyen leveseket, de tehetünk bele többet is, ki hogy szereti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése