2013. július 27., szombat

Sárgabarack lekvár - 1. Blogszülinap



A tegnapi nap a baracklekvár főzésé volt. Imádom azt az illatot, ami ilyenkor terjeng az egész lakásban! :) Jövő héten folytatom, mert ez még csak az egyik adag volt, ugyanis mindenkinek ez a kedvenc lekvárja a családban, így ebből be kell tárazni rendesen a télre :)
Lett egy natúr és egy vaníliás változata, jövő héten pedig az egyik adag kap egy kis fahéjat is. 

A tegnapi nagy rohanásban teljesen kiment a fejemből, hogy tegnap volt a blogom 1. Születésnapja is!! Mivel teljesen elfelejtődött, így sütivel nem szolgálhatok e "jeles" alkalomra, csak ezzel a baracklekvárral :) El sem hiszem, hogy már 1 éve annak, hogy belevágtam a blogírásba, de egy percét sem bántam meg :) Ezúton is nagyon köszönöm azoknak, akik figyelemmel követik a blogomat és készítgetik a receptjeimet! :) Ezek után is igyekezni fogok recepteket feltöltögetni és megpróbálok majd csekély fényképezési tudásomhoz mérten "jó" képeket is készíteni hozzájuk...:) Köszönöm, hogy vagytok!!! :)


Hozzávalók:

-          10 kg sárgabarack
-          Ízlés szerint xilit
-          2 vanília rúd



Elkészítés:
A barackokat megmossuk és kimagozzuk. Szerintem teljesen felesleges leszedni a héját. 
Előveszünk egy botmixert és kisebb adagokban pépesítjük a barackokat. Amikor ezzel végeztünk, beleöntjük egy nagy edénybe és feltesszük főni. 
Én most csak a felébe tettem vaníliát, így két adagban főztem az egészet. Amelyikbe vanília megy, a vanília rudat kettévágjuk, kikaparjuk a magjait és belekeverjük a barackokhoz a rudat is. Persze a vége előtt a rudakat távolítsuk el :)
Folyamatosan kevergetni kell, mert nagyon hamar leég. 
Amikor felforrt, kisebbre vesszük a lángot a lekvár alatt és nagyon gyakran kevergetve tovább főzzük még kb 2-3 órát. Lehet kevesebb is, ki milyen állagú lekvárt szeretne. 
Édesíteni a forrástól számított egy óra múlva szoktam. 
A 10 kiló lekvárhoz nem kellett 1 kiló xilit, talán kb 60 dkg kellett az egészhez. Elég édes lett ennyitől is, szerencsére jó édes barackokat kaptam. 
Jó alaposan kitisztított üvegekbe tesszük a forró lekvárt, rácsavarjuk a tetejüket és 20 percre fejre állítjuk, majd mehetnek a száraz dunsztba (takaróba tekerve) amíg ki nem hűlnek.


2 megjegyzés:

  1. Gratulálok blogszülinapod alkalmából és további sok sikert jó blogolást kívánok! Korábbi megjegyzésemnél írtam hogy fahéjat szeretnék tenni a sárgabaracklekvárba és tessék egyre gondoltunk. Nagyon szép ez a baracklekvárod is!

    VálaszTörlés