2013. június 23., vasárnap

Meggyes gesztenyetorta


Ezt a tortát az anyukámnak készítettem a születésnapjára. Nem mondom, hogy nem volt kihívás a sütőt bekapcsolni ebben a melegben...:) Még ha csak 20 percről is volt szó, iszonyat meleg volt a konyhában...De megérte, mert nagy sikere volt! :)


Hozzávalók:

Tészta:
-          2 nagyobb tojás
-          liszt
-          cukor (nálam xilit)
-          sütőpor
3 ugyanolyan pohár szükséges hozzá.
A lényeg az, hogy mindig annyi cukrot és lisztet (ehhez jön 1 kk. sütőpor) tegyünk a poharakba, ameddig a tojás csíkja van. A liszthez hozzákeverünk mindig + 1 dl lisztet és plusz 1 kk. sütőport. 
Az egyik pohárba beleütjük a tojásokat, picit összekeverjük, a másik pohárban ugyanannyi cukrot vagy xilitet teszünk, ameddig a tojás van, a harmadik pohárba pedig lisztet teszünk 1 kk. sütőporral, szintén a tojással megegyező szintig. 
A liszthez még hozzáteszünk plusz 1 dl lisztet (2 feles pohárban mértem) és még 1 kk. sütőport.



Krém:

-          500 g gesztenyemassza (nálam natúr)
-          ízlés szerint por xilit (nem mértem, de kb 10-15 dkg lehetett körülbelül)
-          pici rum vagy aroma
-          20 dkg margarin
-          1 csomag vaníliás pudingpor
-          kb 3 dl tej
-          meggy

A gesztenyemasszát lereszeljük vagy burgonyanyomón átnyomjuk, majd öntünk bele pici rumot vagy rum aromát. A puha margarint kikeverjük a por xilittel és hozzákeverjük a rumos gesztenyemasszát. A pudingot sűrűre főzzük a 3 dl tejben, és amikor kihűlt, hozzáadjuk a gesztenyés masszához. (Csináltam már úgy is, hogy a meleg pudingba tettem bele a margarint. Kicsit ugyan csomós állagú lett így a vajtól, de amikor hozzákevertem a gesztenyemasszához a robotgéppel, csomómentes lett.)

Összeállításnál tortaformát használtam. A tortalapra tettem egy kis krémet, arra pakoltam sorban meggyet, majd ment rá a többi krém. Betettem a hűtőbe 3 órára, majd a tortaforma szélét nagyon óvatosan körbevágtam és leemeltem róla a karimáját.
Díszítésnek felvertem kb 1.5 dl tejszínhabot por xilittel és 1 csomag habfixálóval és pakoltam még rá meggyet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése