2013. május 18., szombat

Chilis bab

Egy másik nagy kedvenc nálunk! :) Készülhet darát hússal vagy szeletelttel, teljesen mindegy. Többféle húsból készítettem már, nekem eddig a sertés ízlett a legjobban. Ha darált hússal készítjük, hamarabb készen van, nekem most szeletelt volt kéznél, így most ebből készítettem. Az az igazi, ha kukorica nincs benne, én viszont azzal együtt szeretem :)


Hozzávalók:


-       fél kg sertéshús (lehet darált vagy szeletelt is)

-       2 kis konzerv sűrített paradicsom

-       400 g fejtett bab (vagy bármilyen bab)

-       1 konzerv csemegekukorica (cukormentes)

-       3 nagy fej vöröshagyma
-       2 gerezd fokhagyma
-      
-       fekete bors
-       pici őrölt kömény
-       pirospaprika
-       chilipaprika vagy őrölt chili ízlés szerint

Elkészítés:
A hagymát felaprítjuk, majd kis olajon megpirítjuk. A tűzről lehúzva szórunk rá pirospaprikát, majd mehet vissza a tűzre és tehetjük rá a húst és a felaprított fokhagymát. 
A húst lepirítjuk, majd fűszerezzük. 
Én a chilit a végén szoktam beletenni. 
Ha nem darált hússal csináljuk, akkor tehetjük is bele az előző este beáztatott és lecsöpögtetett babot és tegyük hozzá a paradicsompürét. 
Jól keverjük át, öntsük fel pici vízzel és hagyjuk fedő alatt puhára főni a húst és a babot is. Ha szeletelt sertéshússal csináljuk, mint ahogy most én is, akkor úgy szoktam, hogy mikor lepirult a hús, hozzáöntöm a paradicsompürét, felöntöm pici vízzel és hagyom a húst kb 25 percet főni fedő alatt és csak utána teszem bele a babot. 
Ha idő közben elfőne a leve, öntsünk hozzá pici vizet. 
Amikor már minden puha, teszünk bele chilipaprikát, vagy őrölt chilit és a kukoricát. 
Pár percet hagyjuk még összeforrni az egészet és tálalhatunk is.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése