2013. január 15., kedd

Spenótfőzelék


A spenót szó hallatán sokan összerezdülnek, én nem! :) Főleg a gyerekek számára nagy mumus, bár néhányan még felnőttként sem hajlandóak megenni, mint például az apukám :) Én azon ritka gyerekek közé tartoztam, aki szerette, és a mai napig imádom! Az egyik kedvenc főzelékem!

 

Hozzávalók:
-       50 dkg friss vagy fagyasztott spenót
-       2 gerezd fokhagyma
-       olaj
-       1 púpos ek. liszt (nálam ch csökk.)
-      
-       fekete bors
-       vegeta vagy szárított zöldségkeverék (nálam cukormentes)
-       tej

Elkészítés:
Amennyiben friss spenótunk van, alaposan megmossuk és leszárazzuk, majd megpároljuk egy serpenyőben. Párolás után összeturmixoljuk, de ha valaki nagyobb darabokban szereti, akkor csak késsel vágja össze. 
Ha fagyasztott spenótot kapunk, akkor reggel kivesszük a fagyasztóból, hogy mire nekiállunk majd, kiolvadjon. 
Innentől kezdve minden ugyanaz a friss és a fagyasztott spenót esetében is. 
Csinálunk egy fokhagymás rántást. Olajat melegítünk, majd az apróra vágott fokhagymát megfuttatjuk benne, és mehet rá a liszt. Folyamatosan kevergetjük, hogy oda ne kapjon. Megvárjuk, míg zsemleszínű lesz a rántásunk, majd mehet hozzá a spenót. 
Sózzuk, borsozzuk, teszünk bele szárított zöldségkeveréket, és amikor felforr, felöntjük tejjel. Ez mindenkinél más mennyiség, mert van, aki sűrűbben, van, aki kicsit hígabban szereti. Hagyjuk még pár percet rotyogni, és fogyaszthatjuk is.
Csinálhatunk mellé pl.: főtt tojást, tükörtojást, süthetünk mellé akár virslit is.


2 megjegyzés:

  1. Én is szeretem a spenótot, még turmixlevekbe is szoktam tenni, ha van.
    Kívánatos a gyümölcssalátád és a narancslekvárod is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a dicséretet :) Igen, a spenót turmixban is nagyon nagyon fincsi :) Imádom!!

      Törlés