2012. november 11., vasárnap

Kelt pillangók Limarától


Ismét Limarától csináltam egy receptet, és megint nem csalódtam! :) Kicsit variáltam rajta, a cukrot illetve a lisztet lecseréltem, és a tölteléket is a mi ízlésünkre alakítottam. Valami eszméletlen finom lett! Ezer hála és köszönet Limara ezért a csodás receptért!! :) Azt hiszem, sűrű vendég lesz nálunk...:)

  
Hozzávalók:
-       60 dkg liszt (nálam ch csökk.)
-       1 egész tojás
-       1 tk. só
-       3 dkg élesztő
-       fruktóz vagy cukor az élesztő felfuttatásához
-       kb. 3 dl tej
-       0.5 dl olaj

Töltelékek:
Mákos- diós:
-       baracklekvár (cukormentes)
-       mák
-       dió
-       kókuszcukor, xilit vagy porédesítő


 Almás:
-       7 db közepes méretű alma
-       őrölt fahéj
-       ízlés szerint édesítő
-       pici zsemlemorzsa
-       kókuszcukor
-       1 citrom reszelt héja


Elkészítés:
A tésztához az élesztőt felfuttatjuk egy kis fruktózzal vagy cukorral. 
Meggyúrjuk a tésztát, majd duplájára kelesztjük kb. 45 perc alatt. 
Amíg kel, megcsináljuk a töltelékeket. A mákos- dós töltelékhez keverünk össze diót mákkal, majd ízlés szerint teszünk hozzá kókuszcukrot, xilitet, vagy porédesítőt. Az almáshoz megpucoljuk az almákat, lereszeljük, majd édesítjük, fahéjazzuk és ráreszeljük 1 citrom héját. Hagyjuk állni kicsit. 
Ha a tésztánk megkelt, kettévesszük, majd mindegyiket kinyújtjuk téglalap alakúra. 
A mákos- diósnál a kinyújtott tésztát megkenjük lekvárral, majd jó alaposan megszórjuk az összekevert töltelékünkkel. 
Az almásnál a tésztára szórunk egy kis zsemlemorzsát és kókuszcukrot, majd mehet rá a jól kinyomkodott alma. 
Jó szorosan feltekerjük, mint a bejglit, majd trapéz alakúra vágjuk.


Minden darab közepét egy fakanál nyelével benyomjuk, így jobban fog látszani a töltelék. 
A mákos- diós tetejét én megkentem egy kis olvasztott vajjal, az almás tetejére pedig kentem egy kis baracklekvárt. 
Letakarva hagyjuk még őket kelni 30 percet. 
Sütés előtt lekenjük egy felvert tojással a tetejüket, majd addig sütjük, amíg szép aranyszínű nem lesz a tetejük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése