2012. november 25., vasárnap

Házi pizza


Egy nagy kedvenc következik, a pizza :) Ki nem szereti?? Kaptam egy tippet az egyik kedves ismerősömtől, hogy hogyan lehet könnyen formázható tésztát kapni, így kipróbáltam, be is vált :)


Hozzávalók:
-       40 dkg liszt (nálam ch csökk.)
-       kb. 2 dl víz
-       2.5 dkg élesztő
-       pici fruktóz vagy cukor az élesztő felfuttatásához
-       4 cl olaj
-       1.5 tk. só
   
Elkészítés:
Az élesztőt pici langyos vízben felfuttatjuk. 
A liszthez hozzákeverjük a sót, a felfutott élesztőt, 2 cl olajat és annyi vizet, amennyit felvesz, nálam ez kb. 2 dl volt. 
Alaposan megdagasztjuk a tésztát, majd 30 percet hagyjuk letakarva pihenni. 
Pihentetés után ismét megdagasztjuk úgy, hogy a maradék 2 cl olaj felét elkenjük a gyúródeszkán, és a dagasztás során ezt jól beledolgozzuk a tésztánkba. Megint jön 30 perc pihenés. 
Majd harmadszor is megdagasztjuk a maradék olajjal, és ismét hagyjuk 30 percet pihenni a tésztánkat. 
Erre azért van szükség, mert minél többet pihen a tésztánk, annál könnyebb lesz majd dolgozni vele. 
Ezután már eloszthatjuk őket tetszés szerint, ki, mekkora pizzákat akar. Én most csak 2 felé osztottam. Kinyújtottam kör alakúra, áttettem egy lapos sütőpapírral leterített sütőlemezre, majd mehet rá a tetszés szerinti feltét.


Nálam most a maradék (most gomba nélkül készült) bolognai ragu került rá pár szelet paradicsom és reszelt sajt társaságában, a másikra pedig ezeken kívül pár szelet csípős paprikás szalámi. 
Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése