2012. október 10., szerda

Kocsonya

Itt az ősz, így itt a kocsonya ideje is...Én személy szerint nem szeretem, de mivel a családban mindenki más igen, és a párom is nyaggatott már vele egy ideje, megcsináltam életem első kocsonyáját. Még tegnap este le is lett tesztelve, meg is nyugodtam, mikor azt mondta az első falat után, hogy nem csalódott...:)) 



Hozzávalók:
-          1 db 80 dkg- os sertés csülök
-          3 sertésláb (köröm) feldarabolva
-          0.5 kg sertés bőr
-          fél csomag egész fekete bors
-          ízlés szerint só
-          4 nagy fej fokhagyma
-          1 nagy fej vöröshagyma (az utolsó réteg héja maradjon rajta, ettől kap egy kis színt)

Elkészítés:
Én ezt egy 6 l-es fazékban készítettem. 
A lábakat és a bőrt is alaposan megtisztítjuk, a csülköt elvágjuk 2 felé, de aki akarja, kisebbekre is vághatja. 
Beletesszük őket a fazékba, majd felengedjük vízzel és feltesszük főni nagy lángon. 
Amikor forr, levesszük takarékra a lángot, lehabozzuk, és csak ilyenkor sózzuk, valamint szórjuk bele a fekete borsot és a megpucolt fokhagyma gerezdeket, valamint a hagymát.


Lassú tűzön kevergetés nélkül főzzük legalább 4-4.5 órán át. 
Onnan tudjuk, hogy jó, hogy a hús leválik a csontról, és amikor kóstolgatjuk, érezzük, hogy ragad tőle a szánk. 
Amikor elkészült, kiszedjük belőle a húsokat és a bőrt, majd a levét átszűrjük, hogy ne kerüljön a levesbe a borsból és a fokhagymából, hagymából sem (legalábbis nálunk így szeretik). 


Veszünk elő tányérokat, vagy műanyag tálakat, elosztjuk bennük a bőrt és a húsokat, majd mindegyikre merünk a léből úgy, hogy mindegyikre elég legyen. 


Hűvös helyre tesszük, megvárjuk, míg megszilárdul és pár óra múlva fogyaszthatjuk is.
Nálam most 8 adag lett belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése