2012. október 28., vasárnap

Gyógyméz

Ezt a receptet hetekig lehetett látni az interneten, és úgy döntöttem, hogy én is kipróbálom. Én a Zöldház facebook oldalán bukkantam rá, Horváth Éva természetgyógyász bevált receptje.
Rendszeresen készítem ősztől egészen tavaszig. Nagyon szeretem teába tenni édesítőnek, de így önmagában is nagyon finom, arról nem is beszélve, hogy jó immunerősítő is! Az én hűtőmben mindig van ilyen :)



Hozzávalók:

-          1 kis befőttes üveg fedéllel
-          1 citrom (zöld citrommal is nagyon finom)
-          gyömbér (mennyiségileg megegyező a citrommal)
-          termelői méz

Elkészítés:
A citromot alaposan megmossuk, majd felszeleteljük. 
A gyömbért meghámozzuk, majd azt is felszeleteljük akkora darabokra, mint a citromot. 


A citrom és gyömbér szeleteket belerakjuk a kis üvegünkbe, majd rácsorgatjuk a mézet. 


2-3 nap kell neki, míg összeérnek az ízek, azután fogyasztható. 
A citrom és gyömbér darabok feljönnek majd az üveg tetejére, és mivel a citrom levet enged, a felső része elég híg lesz, ezért érdemes minden nap egy kanállal átkeverni az egészet.


Csinálhatunk belőle teát, de fogyasztható úgy is, hogy a már kész teánkhoz teszünk egy kávéskanállal.  
A csak ebből készült „teához” 1 kávéskanállal adjunk egy csésze iható hőmérsékletűre hűtött forralt vízhez ebből a keverékből. Én kipróbáltam ezt a verziót, de nekem olyan semmilyen íze nem volt, nem hogy 1 kávéskanáltól, de többtől sem...:) 
Viszont kész teába ízesítés gyanánt nagyon nagyon jó :)
A gyógyméz 2-3 hónapig eláll a hűtőben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése