2012. augusztus 2., csütörtök

Aranygaluska



Sokféle aranygaluska receptet kipróbáltam már, de azt hiszem, megtaláltam a nyerőt! Limara receptje alapján készítettem, semmit sem változtattam rajta, úgy tökéletes, ahogy van! Csak az alapanyagokat cseréltem le a számomra megfelelőre: cukor helyett édesítőt, sima búzaliszt helyett pedig ch csökkentett lisztkeveréket használtam. Ezer hála és köszönet ezért a receptért! :)

Hozzávalók:

Tészta:
-          50 dkg liszt (nálam ch csökkentett)
-          csipet só
-          3-4 ek. por vagy folyékony édesítő
-          3 tojás sárgája
-          1 citrom reszelt héja
-          kb. 2.5 dl tej
-          5 dkg olvasztott vaj vagy margarin
-          2.5 dkg élesztő

 Forgatáshoz:
-          kb. 15 dkg darált dió
-          kb. 8 dkg olvasztott vaj vagy margarin
-          ízlés szerint por édesítő vagy xilit


Elkészítés:
A tésztát összegyúrjuk, majd a lisztezett nyújtódeszkán letakarva hagyjuk a duplájára kelni. 
Amikor megkelt, kinyújtjuk ujjnyi vastagra és egy pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. 
A maradékot újra összegyúrjuk, és ugyanígy kiszaggatjuk. 
Ha kész vagyunk, az olvasztott vajba egyenként beleforgatjuk a kis korongokat, ezután pedig mehetnek az édesített dióba. 
Kivajazott magas falú formába belepakolgatjuk a korongokat, de ne túl szorosan, majd 30 percet kelesztjük így is. 
Kb. 35-40 perc alatt sül meg. 
Vanília öntettel tálaljuk.


2 megjegyzés:

  1. LÁnyom reakciója mikor megláttuk: Anyaaaaa, holnap csinálj ilyet! Léécci! :D Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. :D Megéri megcsinálni, mert iszonyat finom :) :)

    VálaszTörlés